بهترین گیرنده های دیجیتالی تلویزیون
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه در هر خانه ای می شود یک تلویزیون پیدا کرد و دشتن یک رسیور و یا گیرنده ی دیجیتالی برای دیدین تلویزیون با کیفیت بسیار لازم می باشد. در این مقاله همراه من باشید تا به بررسی بهترین گیرنده های دیجیتالی تلویزیون در بازار ایران بپردازیم و آن ها را برای خرید بررسی بکنیم. در ادامه برای شما لیستی از بهترین مدل های گیرنده ی دیجیتالی لیست و تهیه کرده ایم که این لیست براساس آخرین بررسی های انجام شده بر روی نظرات کاربران و خریداران تهیه و جمع آوری شده است تاش ما با شناخت بهترین مدل های موجود در بازار نسبت به خرید آن ها نیز اقدام بکنید و با خیال راحت تری خرید خودتان را انجام بدهید ، در ادامه ی این بخش همراه من باشید تا بیش تر این موضوع را بررسی بکنیم. 

راهنمای خرید بهترین گیرنده دیجیتال تلویزیونی

این روزها دیگر کمتر خانه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که یک گیرنده‌ی دیجیتال تلویزیون در آن وجود نداشته باشد. این دستگاه‌ها با گرفتن شبکه‌های با کیفیت و دیجیتال دیگر شما را از زحمت تنظیم کردن آنتن و کلنجار رفتن با آن راحت کرده‌اند.

با خرید یک گیرنده‌ی دیجیتال می‌توانید حتی روی تلویزیون‌های قدیمی خود هم کانال‌های با کیفیت و با وضوح بالا را تماشا کنید. اگر می‌خواهید یکی از این دستگاه‌های کاربردی را بخرید اما آشنایی چندانی با آن‌ها ندارید، ادامه‌ی راهنمای ما را از دست ندهید.

 

گیرنده دیجیتال تلویزیون چیست؟

ابتدا به سراغ آشنایی با این دستگاه می‌رویم تا بدانیم اصلا یک گیرنده‌ی دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد. گیرنده‌ی دیجیتال قادر است به کمک آنتن مرکزی خود امواج تلویزیونی را دریافت کند. سپس آن‌ها را به‌صورت صدا و تصویر به تلویزیون شما انتقال می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید انواع شبکه‌های داخلی و صدا و سیما را تماشا کنید.

این دستگاه به کمک درگاه‌های HDMI و AV به تلویزیون‌های شما وصل می‌شوند و دارای قابلیت ذخیره و جست‌وجوی کانال‌های رادیویی و تلویزیونی هستند.

چرا باید از گیرنده دیجیتال تلویزیونی استفاده کنیم؟


بدون شک شما هم به کیفیت بالای محتوای تصویری و شنیدن صدای واضح و با کیفیت اهمیت می‌دهید؛ پس داشتن یک گیرنده‌ی دیجیتال کمک بسیار بزرگی برای بهره‌مندی از بهترین امکانات تلویزیونی است.

این دستگاه‌ها قادرند تصاویر را با بهترین کیفیت و کمترین مقدار نویز برای شما نمایش دهند. این گیرنده‌های دیجیتال نیازی به آنتن‌های بزرگ و جاگیر ندارند و با یک آنتن کوچک و جمع‌وجور کار می‌کنند. همچنین به کمک این گیرنده‌ها می‌توانید برنامه‌های دلخواه خود را ضبط کرده و بعدا تماشا کنید.

به این ترتیب دیگر برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را از دست نخواهید داد. به‌علاوه، خرید گیرنده‌ی دیجیتال تلویزیون هزینه‌ی معقول و مناسبی خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه‌ها این است که می‌توانید همیشه برنامه‌های دلخواه خود را تماشا کنید؛ اگر ساعاتی که برنامه‌ی مورد نظرتان پخش می‌شود در خانه نباشید یا سرتان شلوغ باشد، می‌توانید به‌راحتی آن را ضبط کنید. به این ترتیب برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌ی خود را از دست نخواهید داد.

 

بهترین مدل های گیرنده ی دیجیتالی برای خرید 

 

۱. گیرنده دیجیتال دنای مدل STB1011H

کیفیت صدا و تصویر در این مدل از گیرنده‌های دیجیتال دنای عالی است و از رزولوشن با وضوح بالای 1080P و عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. این گیرنده قابلیت پخش بیشتر فرمت‌های صوتی و ویدیویی متعددی از جمله ,PNG , BMP , JPG AAC , MP3 , OGG , WMA , M4A وKV, AVI, MP4, MPEG, MTS را دارد. این گیرنده به تیونر DVB-T2 پرقدرت مجهز است و پردازشگر پرسرعتی دارد.

با وجود پورت USB این دستگاه می‌توانید به‌راحتی برنامه‌های دیجیتال را ضبط کنید. البته این دستگاه علاوه‌بر پورت USB به پورت HDMI هم مجهز است. با این پورت می‌توان تصاویر و صوت را با کیفیت بالاتر به تلویزیون یا مانیتورهای دیجیتال انتقال داد.

نوع دیکودر آنلاین این گیرنده دیجیتال HEVC و MPEG4 است. این دستگاه تا ۱۰۰۰ کانال را می‌تواند در خود ذخیره کند. این گیرنده دیجیتال از زیرنویس فارسی و همچنین تله‌تکست فارسی پشتیبانی می‌کند و قابلیت خاموش شدن خودکار دارد.

 

۲. گیرنده دیجیتال پاناتک مدل P-DJ4413

این گیرنده دیجیتال نمایشگری چندزبانه دارد و به‌راحتی می‌توانید زبان دلخواه‌تان را انتخاب کنید. برای اتصال این گیرنده به تلویزیون باید از طریق پورت‌های HDMI و AV اقدام کنید. وضوح تصویر در این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال 1080P است و می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ کانال را در این گیرنده ذخیره کنید.

از امکانات و قابلیت‌های این گیرنده باید به پردازشگر قوی با سرعت بالا، رم پرسرعت داخلی، تنظیم روشن‌ و خاموش شدن خودکار و پشتیبانی از زیرنویس فارسی اشاره کرد. تصاویری که می‌توان با استفاده از این گیرنده دیجیتال پخش کرد باید فرمت JPG یا PNG داشته باشند. تیونر این دستگاه از نوع DVB-T2 و رزولوشن قابل پشتیبانی آن از نوع تمام HD است.





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: